Balen!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elien Zijlstra - WaarBenJij.nu Balen!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elien Zijlstra - WaarBenJij.nu

Balen!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elien

22 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo iedereen!!

Nu was ik in mijn vorige bericht zo enthousiast over dat Grietje en Jelle zouden komen... Ze zijn hun visum vergeten aan te vragen en konden helaas op zaterdag geen spoedvisum aanvragen! Nou dan zit je met de gebakken peren!
Dus helaas zie ik ze met oud & nieuw pas weer... Net zoals iedereen die ik dan weer zie!
Nou om het verdriet maar een beetje te vergeten ben ik zaterdag avond met Annemarie en Belinda naar Za Za Zu op stap geweest! We stonden deze week zelfs in de krant met een foto die daar gemaakt is! we worden al een beetje beroemd (of berucht;))
Nou toen was ik rond 5 uur thuis, maar op zondag zijn de honden niet minder actief en de zon niet minder fel... dus werd ik om half 9 mijn bed al weer uit gebrand.. zucht..
Maar wonder boven wonder was ik niet eens echt moe!
Daarna heb ik het gehele huis gepoetst en daarna ff lekker gelezen.

Maandag ochtend werd ik vroeg door Helma gewekt met de vraag of ik mee wou naar het kinder tehuis. Nou dat leek me wel gezellig.
Toen we daar aankwamen hebben we eerst goed schoon gemaakt en daana zijn onze haren door de kinderen gevlochten! We hebben ze mooi nephaar en kralen cadeau gegeven voor de moeite. Nou aan het eind van de middag had bijna ieder kind vlechten met kraaltjes in z'n haar!
Daarna hebben we nog huiswerk met ze gemaakt en om half 4 zijn we uiteindelijk naar huis gegaan.
Met een heeel hongerig gevoel, want we hadden die hele tijd eigenlijk niets gegeten en gedronken, omdat het daar niet hygienisch is..
Toen snel douchen en op naar het feest, want het was Chinese immigratiedag! van 6 tot half 9 waren er mensen uit verschillende culturen, maar vooral Chinezen, dansen en eten verkopen. Er werd natuurlijk afgesloten met veel vuurwerk, vooral knallers!
Toen nog even na zitten bij Zus & Zo en op bed! Want toen begon ik toch wel moe te worden!

Dinsdag ben ik weer naar stage geweest. Daar heb ik even bij iedere klas een kijkje genomen, om het verschil tussen het lesgeven van de verschillende leerkrachten te zien. ?Dit was wel erg leuk, omdat er een leerkracht was die met veel beeldend en simpel materiaal werkte, wat goed toepasbaar is in iedere klas!
Daarna ben ik achter de computer gekropen in het Cybercafe en heb ik daar tot 6 uur gezeten! Ja fanatiek he!
Om 7 uur hadden we afgesproken in de Waag om daar met Mathilde en haar man nog even wat te eten (zij gaan eind deze week weer terug naar Nederland). Dit was erg gezellig!

vandaag is het woensdag en had ik vrij gehouden vanwege ons uitje naar de binnenlanden, maar doordat Jelle en Grietje niet meer komen hebben we dit uitgesteld tot halverwege november.
Vandaag waren Helma en ik beiden wat ziek van het eten in de Waag (voor de 2e x al...) daar eten we dus niet meer!
Toen ben ik naar het internetcafe gegaan vlak bij mijn school, omdat die zo mooi de ruimte heeft.... Kwam ik daar, eerst al door een dikke bui heen gewaad, hadden ze al 4 uren geen stroom... Kon ik weer op de bus wachten en nu heb ik maar een Cybercafe in de stad opgezocht.
In de regen is het net of sta je met je kleren aan onder de douche:S
Was wel een vrouw zo aardig samen met mij onder haar paraplu te lopen:)
Straks nog even wat eten bij het vat en dan vroeg op bed. Bij jullie is het nu rond midden nacht!
Ik heb vandaag trouwens goede zaken gedaan. Allemaal nieuwe contacten gelegd met mensen die met het onderwijs te maken hebben en ik ben langs allemaal nieuwe scholen geweest om afspraken te maken voor een interview. Ze wouden allemaal goed meewerken;)
Ook willen we binnenkort in de jeugdgevangenis gaan kijken! Daar zitten hele kleine kinderen opgesloten in zeer barre omstandigheden! Dus ben benieuwd hoe het daar met het onderwijzen gesteld is...

En ik heb alvast veel zin in vrijdag!
Dan ga ik eerst bij een bureau langs dat kinderen met leer en gedragsproblemen begeleid en daarna gaan we met de kinderen van Huize Campagne naar de dierentuin... Volgens Mathilde ligt daar een stoffige tijger en een olofant zonder slurf :)
Dus ik ben benieuwd van hoe slechte kwaliteit dit is.. Maar voor de kinderen is dit natuurlijk een super leuk uitje!

Ow ja, we hebben allemaal torren en hagedisjes in huis en er zit af en toe een kikker in de wc :)

No spang (geen drukte)
Elien

  • 23 Oktober 2008 - 05:41

    Theo De Haan:

    Hey Elien en Helma.
    Alles goed daar met jullie. Hebben jullie het een beetje naar de zin??
    Hier even een berichtje van mij, dat typ ik nu in Canada, want daar ben ik nu nog, zaterdag weer naar huis, wat zijn 3 weken dan snel om zeg.
    Ik ben de afgelopen dagen op tourtocht door de Rocky Mountains geweest, heb in 4 dagen tijd 2100km gereist, dan heb je dus heel nederland zo ongeveer 3x gezien... maar van Canada nog geen 1% denk ik, maar goed wel naar mijn zin hier.

    En hoe is het bij jullie, ik lees al leuke verhalen hier, maar Helma heeft nog niet veel op haar pagina staan, heeft ze het niet naar de zin?? of gewoon zo druk dat ze geen tijd heeft om wat te typen... HaHa, doe haar de groetjes even, en zeg even dat ze haar surinaamse mobiele nummer even moet mailen of smsen.

    Zie jullie snel weer, groetjes Theo

  • 24 Oktober 2008 - 13:29

    Celia:

    hoi Elien
    Ben je de klap al weer wat te boven? leuk om je verhalen ff te lezen. Beppe en pake "griet en Sytze"vragen ook steeds hoe het met je gaat.We kijken wel eens samen op je site, erg leuk noe tot horens dan maar weer groetjes van halbe celia jelle en nynke doei doei

  • 28 Oktober 2008 - 18:07

    Nadia:

    Heeey Elien!
    Wat balen zeg, is er echt geen mogelijkheid om Jelle alsnog over te laten komen?
    Je verhaal ziet er erg aantrekkelijk uit! Errug leuk! Nou veel plezier! Dikke kus Nadia

  • 29 Oktober 2008 - 18:57

    Hinke:

    Hej Elien,

    Via Alina hoorde ik dat je in suriname zit, wat geweldig! Tot wanneer blijf je daar precies? Eind december,3 maand van huis?

    Zal je vorige verhalen ook nog even doorlezen, hartstikke leuk! Blijf zo doorgaan!

    Ik zit nu in mexico
    www.hinkeenmexico.waarbenjij.nu

    Wens je nog veel plezier! Jammer dat je geen visite krijgt maar je hebt het vast even goed naar je zin! Geniet!

    Liefs Hinke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elien

Mijn stageperiode is 3 maanden. In deze periode loop ik 3 dagen per week stage op de Nabawischool. De overige 2 dagen gebruik ik om onderzoeken en tests te doen op andere basisscholen en kindertehuizen. Ook wil ik veel van het land en de mensen zien en natuurlijk veel van de zon genieten!

Actief sinds 29 Sept. 2008
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 27469

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: