Wennen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elien Zijlstra - WaarBenJij.nu Wennen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elien Zijlstra - WaarBenJij.nu

Wennen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elien

05 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Hee iedereen!!
Het begint hier nu aardig te wennen.
Gisteren niet veel gedaan, maar 's middags nog wel even naar de stad geweest om even rond te kijken en te eten bij "Het vat". Een Nederlandse tent waar het erg gezellig is en het eten ook erg goed is. Hier kwam ik Annemarie toevallig tegen. Zei woonde ook in Burgum. Ze heeft ons nog wat handige tips gegeven, zoals dat je lekker kan zwemmen in de zwembaden van de hotels :)
Net voordat we gingen eten liepen we over straat en kwamen er ineens 3 kleine hondjes naar ons toe. Ze begonnen ons te verjagen van een pad en beten ons in het been. Er kwam een beetje bloed uit, maar de schrik was vooral erg groot.
We hebben getwijfeld of we een prik moesten halen tegen hondsdolheid, het waren namelijk geen wilde honden.
Ook is het gevaar op hepatites B aanwezig als je hier een prik in een polikliniek komt... Toen maar ff advies inwinnen van de locals. Deze zeiden dat dtp prik genoeg was(die heb ik gelukkig!) en ze zeiden dat het ook dat het een slechte wond was die ontstoken was. 's Avonds toch maar ontsmet met alcohol en betadine!
Nu zeggen mensen uit Nederland dat we beter wel een prik kunnen halen. Dus dan straks nog even naar de polikliniek en goed opletten of ze een nieuwe ontsmette naald gebruiken.
zoals ik al zei in de titel... het is hier erg wennen.
kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elien

Mijn stageperiode is 3 maanden. In deze periode loop ik 3 dagen per week stage op de Nabawischool. De overige 2 dagen gebruik ik om onderzoeken en tests te doen op andere basisscholen en kindertehuizen. Ook wil ik veel van het land en de mensen zien en natuurlijk veel van de zon genieten!

Actief sinds 29 Sept. 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 27469

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: